Valencia 3.Gün (13.03.2013)

Sabah 9:00 gibi otelden ayrılıp aracımıza bindik. GPS’i ayarlayıp Valencia’ya doğru yola koyulduk. Otobandan devam ederek Valencia’ya gittik. Siz siz olun sakın otoban kullanmayın. Yaklaşık 1 saatlik otoban kullanımı için 35 euro ödeyince GPS’ten ücretli yolları göstermemesini seçtik. Bir daha da İspanya’da hiç otoban kullanmadık. Otoban harici şehirlerarası yollar gayet iyi ve yeterli.

Valencia

Aracı otoparka bıraktıktan sonra eski şehri gezmeye başladık. Valencia merkezde bulunan eski şehir ve dışında kurulan yeni şehirden oluşmaktadır. Eski şehirde Arap mimarisi hissedilmeye başlamıştı.

Aynı gün Valencia’da bir festivale rastladık. Sokaklarda güzel bir kalabalık vardı ve onlara katılmak çok keyifliydi. Festival bittikten sonra şehirde bulunan tarihi kiliseler, boğa güreşi arenası, tren garı gibi görülmesi gereken yerleri gezdik.

Yemek yiyelim dedik ama tam siesta vaktine geldiğinden doğru düzgün bir restoran bulamadık. Bizde bişeyler atıştırıp o gece konaklayacağımız Alicante’ye doğru yola çıktık.

Alicante bizim Kuşadası gibi bir sahil kenti. Mart ayında gittiğimiz için pek kime yoktu etrafta. Biz de ufak bir şehir turu yapıp otele yerleştik.